Followers

Friday, February 05, 2010

Bayangkan kalau itu yang Tok Guru Haji Hadi kata....

Saya tidak pernah sokong UG (kerja sama dengan UMNO) tapi saya faham UG yang Tok Guru maksudkan untuk dikaji kalau-kalau boleh dilaksanakan. Yang saya faham maknanya, kalau selepas dikaji, tak boleh dilaksanakan atau semua tidak bersetuju, tak apalah..Stop!!

Tapi tidak....banyak tuduhan dari cadangan yang terpacul dimulut dan penulisan!!

Dan saya faham dan terima penarikan balik cadangan UG oleh Tok Guru. Selesailah di situ sepatutnya tetapi masih ada orang 'memaki-hamun' Tok Guru walaupun segala alasan dan penerangan penarikan balik dijelaskan.

Bayangkanlah kalau kata-kata ini terkeluar dari mulut Tok Guru Haji Hadi :

"Saya mahu majlis perbincangan mengenai agama Islam (seperti ini) antara UMNO dan PAS sudah lama. 50 tahun Umno bertengkar dengan PAS apa hasilnya, banyak masa habis. Parti itu banyak menggunakan masa, kepakaran dan kewangan untuk melawan gerakan Islam seperti PAS, apa hasilnya melainkan bertengkar."

Saya tak tahulah apakah nasib Tok Guru Haji Hadi keesokan hari dan seterusnya? Fuhh !!

Dunia hari ini sudah semakin ramai manusia kalut dan tidak tahu bersabar !

No comments: