Followers

Saturday, October 03, 2009

Kalau tak merepek bukan Hishamudin Hussein !

Dia ni nama saja menteri. Tapi pemikiran dia tidak bertaraf menteri sikit pun. Di kementerian sebelum ini pun dia merepek. Merepek dengan keputusan-keputusan peperiksaan sehingga ramai para pelajar menjadi mangsa. Dengan PPSMI juga dia merepek.

(Kurangkan kehadiran penyokong dari luar, kalau tidak.......)

Pergi ke kementerian polis nampaknya lagi menjadi merepek dia. Tadi dalam berita TV dia kata jumlah penyokong parti perlu dikurangkan sewaktu penamaan calon. Mengganggu katanya. Cakap dia tu macam tuju kepada pembangkang kepada UMNO. Maksudnya penyokong pembangkang perlu dihadkan kehadiran mereka!

Itulah taraf pemikiran seorang menteri yang esoknya Perdana Menterinya akan ke Paris, menghadiri dan berucap di UNESCO. Menteri ini masih dalam kejumudan pemikiran. Nak kurangkan kepada berapa orang. 100 orang? Kalau kurang 100 orang, awak tuduh juga, pembangkang dah tak kuat, dah tak ada penyokong...teruknya pembangkang, heboh satu dunia !

Takut kena belasah, maka perlu kurangkan 100 orang?

Kalau kurangkan pun, kalau penyokong PAS nak belasah, apa ingat tak boleh ke? Hantar Mat Sabu seorang je, bagi dia pembesar suara, tak payah penyokong ramai-ramai, habis UMNO/BN dia belasah.

Soalnya, betulkah belasah-belasah ini!? Selalunya dari pengalaman-pengalaman yang lalu, UMNO dan kempen-kempen UMNO ni kuat menipu! Tengok dulu kes Abe Jak dituduhnya selak kain Puteri UMNO. Hari ini dituduh pulak Putera UMNO kena belasah. Orang tak buat, kata orang buat. Dia yang buat pun, kata orang buat! Ni lah UMNO ! Hishamuddin kan UMNO !

Hishamuddin kata yang ramai datang semasa perhimpunan penamaan calon ialah penyokong-penyokong dari luar. Laa... awak tu dari Bagan Pinang ke ? Kerana menteri ? Okay, Azeez yang bukan menteri tu duduk kat Bagan Pinang ke ?

Inilah yang dikatakan merepek. Gagal kumpulkan penyokong UMNO untuk menandingi penyokong PAS yang datang dengan duit sendiri terus bagi cadangan hadkan jumlah penyokong. Merepek sungguh ngko !!

Berhentilah berfikiran tidak standard ini. Berfikiran tinggilah sedikit. Awakkan menteri ! SPR jangan nak ikut pemikiran merepek ini, tau !

Dia kena belasah ? Sian !!

Putera sulong Putera UMNO, anak kepada 'Tengku' UMNO mengadu kepada media (bukan kepada polis), dia kena belasah sewaktu penamaan calon PRK DUN Bagan Pinang. Kata dia, 9 orang belasah dia. Maka merata-rata dalam TV memberitahu dengan penuh simpati bahawa Putera sulung Putera UMNO itu kena belasah !

Kesian sungguh putera sulong UMNO ni, lebam-kelam muka dia kena belasah. Agaknya dia kena belasah dengan upih pinang kering! Hinggakan berjalan sebelah Ismail Sabri pun nampak macam melenggang-lenggang tempang !!

Sabo je lah Pak Cik !!

Jangan putus asa Pak Cik Din!

Selepas Bagan Pinang ni gerenti ada lagi PRK ! Cubalah lagi......majukan pelancongan di situ pulak ok !!!

Seronok juga tengok Pak Cik mengacah nak bertanding. Baru ada suasana.

Tapi jangan mengacah macam Saiful sudahlah, gempa Bagan Pinang !!

Kah...kah...kah...kah... Pok Cik.....Pok Cik... nak jadi YB, syarat pencadang pun tak tahu ! 'Ek eleh !!

Hah...nak mengacah benda pulak tu ?

Friday, October 02, 2009

Senyuman manis Isa Samad

Apabila ditanya mengenai apa yang dikatakan penerimaan mantan Perdana Menteri terhadap dirinya sebagai calon UMNO/BN bagi DUN Bagan Pinang, Isa Samad hanya berkata:

"Apa lagi saya nak cakap? Saya hanya mampu tersenyum... dengan komen beliau sebelum ini pun saya senyum, komen terbaru beliau juga saya hanya akan tersenyum."

Senyum yang mengandungi pelbagai makna, bukan senyum kambing tetapi senyum Isa Samad :

1. Dulu kenallah siapa Mahathir. Sekarang siapa Mahathir ha?

2. Ha...ha...ha....Mahathir...Mahathir....dengkilah tu !?

3. Eleh sibuk, macamlah dia tu berkuasa. Tak sedar diri sungguhlah!?

4. Kini kata-kata mu sudah tiada erti lagi !?

5. Pilih 'aku' rusak UMNO konon, UMNOkan dah mula rusak zaman 'kau' lagi !?

6. Padan muka...jangan hendak permudahkan penyokong-penyokong aku. Aku masih ada penyokong tau !

7. Ha...ha...ha...Najib tak ikut kata Mahathir lagi. !?

8. Biarlah dia kata apapun, dia tu kan dah.......!?

".......saya hanya mampu tersenyum dan akan terus tersenyum !!".

Bertuah Isa Samad, akan terus tersenyum dia berbanding yang mengundi Isa Samad, sampai bila agaknya akan terus tersenyum ?

Wednesday, September 30, 2009

BN tandus pemimpin berintegriti: Mahfuz


SHAH ALAM - Pemilihan Tan Sri Mohd Isa Samad sebagai calon pilihan raya kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) Bagan Pinang membuktikan Barisan Nasional (BN) ketandusan calon yang mempunyai kredibiliti dan integriti.

Naib Presiden Pas, Datuk Mahfuz Omar berkata, pemilihan bekas Menteri Besar Negeri Sembilan itu juga menunjukkan BN tidak konsisten dalam usaha membanteras amalan politik wang dan rasuah.

“Tahniah kepada BN yang berjaya mengumumkan Isa sebagai calon. Bagi mereka inilah calon yang bersih, berkredibiti dan berintegriti.

“Inilah calon yang terbaik di mana pernah dihukum oleh parti kerana terlibat dalam amalan rasuah. Dalam hal ini kita bangkitkan isu integriti bukanlah soal peribadi,” katanya kepada :Sinar Harian:, di sini semalam.

Semalam, Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin mengumumkan Isa Samad sebagai calon BN bagi pilihan raya kecil DUN Bagan Pinang yang akan diadakan pada 11 Oktober ini.

Mahfuz berkata, pemilihan Isa membuktikan UMNO ‘hanya hangat-hangat tahi ayam’ dalam usaha memilih pemimpin yang benar-benar berintegriti, begitu juga dengan mengekalkan Datuk Seri Ali Rustam sebagai Menteri Besar Melaka.

“UMNO tidak perlu mengadakan perhimpunan agung pada Oktober ini untuk membincangkan pindaan perlembagaan UMNO jika masih kekalkan calon tidak bersih sebagai pemimpin,” katanya.

Beliau berkata, pemilihan Isa sebagai calon pemimpin merupakan satu penghinaan kepada pengundi di Bagan Pinang terutama ahli-ahli UMNO.

“Harap rakyat tidak membiarkan diri mereka dihina oleh UMNO dengan memilih calon pemimpin yang memalukan. Jangan biarkan diri dihina oleh UMNO dan terjebak ke kancah hina,” katanya. Sinarharian.

Bagan Pinang, siapakah pilihan orang Melayu ?

Pilihanraya Kecil Bagan Pinang nampaknya begitu penting kerana ia akan benar-benar menguji pemikiran dan tindakan politik orang Melayu. Walaupun terdapat lebih kurang 4ooo undi Pos yang memberi kelebihan kepada UMNO, namun undi orang Melayu yang bukan dari undi Pos akan menjadi begitu penting. DUN seperti Bagan Pinang inilah yang akan benar-benar mampu memberi bacaan sahih pemikiran politik orang Melayu; berubah atau masih pemikiran politik takuk lama, UMNO adalah segala-galanya ?

Apakah orang-orang Melayu yang menjadi pengundi di Bagan Pinang akan mengambil kira persoalan integriti, amanah, tidak rasuah, bersih dan lebih islamik seseorang calon ? Atau orang-orang Melayu kawasan yang dikatakan kubu kuat UMNO masih berfikiran politik lapuk; kalau UMNO kalah, makan ubi kayulah kita ?

Isa Samad yang UMNO dapati pernah terlibat rasuah politik wang atau Saudara Zulkifli Muhamad Hj Omar dari PAS Pakatan Rakyat, seorang yang tiada sebarang kes kecalaran integriti ?

Apakah pengundi-pengundi Melayu Bagan Pinang memilih integriti atau memilih menjadi mangsa UMNO yang akan terus berpecah dengan politiking nanti, kerana kemenangan Isa Samad tentu menjadi ancaman kepada kem MB negeri itu!

Bagan Pinang akan memberi jawapan !

Sunday, September 27, 2009

Raja Katak berbunyi semakin hodoh

Apabila Tok Guru Nik Abdul Aziz mengulangi pendirian bahawa Raja Katak perlu letak jawatan sebagai Ahli Parlimen kerana dilihat tidak sehaluan dengan parti PAS yang memberi tiket kepadanya bertanding di situ dalam pilihanraya yang lalu, Raja Katak bersuara dengan suara hodoh lagi busuknya, "Dia yang patut letak jawatan, dia dah lama jadi Menteri Besar, dia dah tua, sakit....dia yang kena letak jawatan, dan patut beri laluan pada orang baru."

Suara orang jenis UMNO walaupun dah disepak UMNO, yang perasan bagus tapi hodoh lagi busuk. Kata-kata yang sebenarnya penuh sombong dan penghinaan.

Raja Katak yang tak sedar diri ini, tak sedar bahawa tuanya Tok Guru hanya dari segi usia tetapi muda dan sangat segar serta up-to-date dari segi pemikiran dan tindakan politik. Tidak seperti Raja Katak yang nampak mungkin lebih muda dari segi usia berbanding dengan Tok Guru tetapi sangatlah tuanya dan primitifnya kepala otak dia dari segi pemikiran apa-apapun terutama pemikiran dan tindakan politiknya. Pemikiran yang hampeh !!

Raja Katak kata Tok Guru sakit. Amboi....amboi....amboi....tak sedar diri sekali lagi. Kalau sakitpun Tok Guru hanya sakit fizikal kerana usia fizikal yang tua tetapi Tok Guru tidak 'sakit jiwa' seperti Raja Katak !!

Antara tua fizikal tetapi pemikiran dan tindakan politik yang muda, segar dan relevan kepada semua jenis manusia DENGAN muda usia fizikal, tetapi tetapi tua, kolot, penipu dan jumud pemikiran lagi sakit jiwa, mana satu yang patut letak jawatan ? ONNGG....ONNGG...!!