Followers

Sunday, October 11, 2009

Calon PAS sudah menang....

Tidak sampaipun satu jam lagi, semua pusat pengundian akan ditutup. Selepas itu keputusan PRK N31 Bagan Pinang akan diketahui bila-bila masa. Sudah pasti ada yang akan menang dan ada yang kalah.

Dapat diramal bahawa majoriti rakyat di luar Bagan Pinang mengharapkan calon PAS Zulkefli Mohamad Omar menang atas alasan moral dan integriti. Sudah pasti mereka tidak mahu kecewa jika calon UMNO yang korup itu menang.

Persoalannya apakah mood rakyat umum ini juga mampu dihayati oleh pengundi-pengundi Bagan Pinang yang 70 peratus adalah pengundi Melayu. PRK Bagan Pinang akan mampu menaikkan maruah bangsa Melayu sebagai bangsa yang belum tercemar integritinya. Tetapi bagaimana dan apakah yang hendak dikatakan jika pengundi-pengundi Bagan Pinang memenangkan Isa Samad yang pernah terlibat rasuah politik wang dalam UMNO ? Sedangkan Tengku Razaleigh sendiri tidak mahu Isa Samad menang !

Keputusan PRK Bagan Pinang pasti menjadi nilaian maruah pemikiran politik orang Melayu kerana mereka sudah kenal dan amat tahu siapa Isa Samad dengan rasuah ! Mereka memilih kemesraan Isa Samad tetapi pernah berpalit rasuah atau memilih calon bersih dan integriti.

Petang ini segala-galanya akan terjawab apakah calon PAS yang sudah menang integriti akan menang PRK Bagan Pinang ?

No comments: