Followers

Thursday, October 22, 2009

Berambus !

Dasar manusia yang tidak mengenang budi memang ada disekitar kehidupan lebih-lebih lagi dalam politik. Dia hampir kojol, hampir kojol politiknya. Di saat hampir dengan kekojolannya, dia yang menggelarkan dirinya adi jagat melolong-lolong menghentam puak-puak dia, yang membuangnya. Tiada siapa yang peduli akan dia dengan lolongannya.

Melihat keadaannya yang hampir nazak itu, dia semacam mahu bertaubat dari kegiatannya yang lalu. Melihat hal itu, seorang Tok Guru memberi ihsan kepadanya mudah-mudahan dia kehendak Allah jua dia berada dalam perjuangan Islam.

Malang, dia yang hanya mahu duduk di tepi tangga PAS, kian lupa diri dan lupa Tok Guru yang banyak memberi simpati kepadanya. Semakin tua politiknya, semakin kelihatan lebih nyanyuk dia. Pelik, Tok Guru lebih tua darinya tapi tak nyanyuk pun malah idea-idea Tok Guru masih segar dan relevan.

Semalam dia bersuara, katanya perjuangannya lebih sesuai dengan parti yang penah meludahnya dulu. UMNO telah berubah semakin boleh menerima kritikan. Tidak seperti PAS tak boleh ditegur dan dikritik sedikit pun. Itulah kata dia. Maka dia pun buat keputusan putuslah hubungan dia dengan PAS. Itlah dia !

Kepada dia selamat .............................

No comments: