Followers

Thursday, September 24, 2009

UMNO semakin rosak.

Sudah semestinya untuk menjadi pemimpin atau wakil rakyat, calon yang amanah dan berintegriti tinggi yang dalam erti kata lain calon bersih menjadi kriteria utama untuk dipilih. Mana-mana parti politik yang berintegriti pasti akan bersikap sedemikian.

Tetapi prinsip ini tidak bagi UMNO sebuah parti tua yang kian lesu dan rosak.

Kata Noh Omar seorang pemimpin tegar UMNO yang sangat seronok dengan 'kepala lembu' di Shah Alam, calon bersih tidak cukup menjamin kemenangan BN khususnya di Bagan Pinang. Pandangan Noh Omar sama dengan pandangan orang kuat penerangan UMNO Ahmad Maslan.

Pandangan dua orang kuat UMNO ini memberitahu bahawa Isa Samad berkemungkinan besar calon UMNO di Bagan Pinang. Dan ini terus menyanggah pandangan mantan Presiden UMNO Tun Mahathir Mohamed.

Nampaknya jika itulah calonnya dan menang, penduduk Bagan Pinang sengaja memilih nasib malang. Jika integriti dan bersih menjadi pilihan mereka, Isa Samad pasti kalah walaupun ada undi pos.

UMNO kini tengah pening kepala memilih calon kerana UMNO sudah kekeringan calon. Akhirnya calon rasuah politik wang akan dipilih !?

Tak percaya baca di sini

No comments: