Followers

Saturday, August 01, 2009

Mansuhkan ISA...Mansuhkan ISA....Mansuhkan ISA !!


ISA asalnya untuk komunis dan subversif.

Selepas tidak ada lagi komunis, ISA disalahgunakan oleh UMNO. UMNO/BN menggunakan ISA untuk menangkap sesiapa sahaja yang menggugat kuasa dan cuba menghakis dominasi pengaruh mereka yang semakin hilang moral dan kualiti kemanusiaan.

UMNO yang mendominasi pemerintahan menyalahgunakan ISA. Lalu ISA menjadi akta zalim. ISA kejam. ISA telah digunakan tangkap sesiapa sahaja tanpa bicara. ISA telah digunakan tangkap sesiapa sahaja di mana-mana. ISA digunakan untuk tangkap sesiapa sahaja tanpa sesiapa pun tahu yang ditangkap itu berada di mana. ISA mendera dan menyiksa kerana hanya syak sahaja tanpa bukti dan tanpa bicara.

ISA memisahkan suami dan isteri. ISA memisahkan ayah dan anak-anak. ISA meruntuhkan rumahtangga yang dulunya bahagia.

Huu...zalim sungguh ISA. ISA memang zalim. ISA jahat. Kalau UMNO kata orang yang ditangkap itu bahaya, maka ISA akan digunakan. Kata-kata Perdana Menteri atau menteri UMNO menjadi kata-kata suci memutuskan seseorang itu bersalah, jahat atau tidak.

PDRM hanya melaksanakan arahan dalam membuat keputusan tangkapan ISA dan ISAkan seseorang. Pemerintah UMNO/BN lah segala-galanya dalam urusan jahat dan kejam ISA ini.

ISA zalim. Hapuskan ISA yang haram ini!

Mansuhkan ISA.....mansuhkan ISA.....mansuhkan ISA !!


No comments: