Followers

Thursday, August 06, 2009

DAP termasuk DAPSY perlu kerja keras membentuk YB-YB mereka

Ulasan dan pandangan DAPSY Pulau Pinang yang merasakan kecaman YB Parlimen Jelutong Jeff Oii terhadap seorang Ahli Majlis Perbandaran Pulau Pinang, MOhd Razali, jujur atau sekadar mahu mengambil hati ?

Perasan kecewa yang begitu mendalam dapat dirasakan dengan kerenah dan sikap segelintir YB DAP (Jeff dan Ronnie) yang nampaknya jahil menjaga hati orang lain. Mereka telah menunjukkan sikap perkauman yang mendalam walaupun bersama-sama mendokong perjuangan politik baru Pakatan Rakyat. Pantang disentuh orang berbangsa Cina walaupun orang itu salah maka dengan membabi buta dan tanpa usul periksa serta tanpa memikir sensitiviti, YB-YB DAP yang segelintir ini tampil membela.

Apakah ini sikap yang betul bagi ahli politik dalam politik baru Malaysia yang dirintis oleh Pakatan Rakyat? Apakah sebenarnya yang YB Jeff Oii dan YB Ronnie Liu mahu ajar kepada kita ?

Apakah dua YB ini tidak berfikir apakah yang akan berlaku kepada Pakatan Rakyat sekiranya semua YB-YB Pakatan bermulut dan bersikap seperti mereka yang tidak pandai-pandai menjaga prinsip kesepakatan Pakatan Rakyat. Atau mereka berdua ini merasakan Pakatan Rakyat sebenarnya 'nothing'.

Begitu juga dulu sikap YB ADUN Kota Darul Aman. Secara bodoh, habis 'dibogelnya' Pakatan Rakyat Kedah dalamTV 3 yang dia sendiri tahu media itu sentiasa bekerja merosakkan Pakatan Rakyat.

Dalam soal ini nampaknya DAPSY Pulau Pinang mahupun pusat perlu lebih aktif membentuk wajah YB-YB DAP ini agar berwajah Pakatan Rakyat bukan berwajah bodoh sombong seperti Jeff Oii dan Ronnie Liu.

No comments: