Followers

Thursday, July 30, 2009

Woit...JJ dah duta !!!!

Woit....JJ jadi dutalah. Duta bertaraf menteri katanya. Banyaklah yang JJ dapat buat untuk Malaysia khususnya untuk Rompin agaknya. Bangga kawan-kawan di Rompin. Ahli Parlimen mereka jadi duta ! Ke Amerika pulak tu ! Bukan duta ke Uganda! TPM aje yang layak bermesyuarat di Uganda. JJ bermesyuarat di Washinton DC lah...Uganda apa barang !!

Tapii....ahli parlimen patutnya jaga kawasan kan? PM yang suruh tu! Tapi rasanya JJ tak payah, dikecualikan kerana JJ JJ!

Dah....kalau macam tu apakah nanti orang Rompin akan hanya jumpa dengan wakil rakyat mereka sebaik parlimen dibubar? Bilalah parlimen akan dibubar agaknya?

Oo...ya...ya....kawan-kawan di Rompin cakap, tak apa JJ jadi duta ke Amerika kerana JJ akan balik seminggu sekali dengan heli yang selalu dinaiki dulu dari Washinton DC !!! Lagipun kata-kata kawan-kawan totok di Rompin, JJ tak balik pun tak apa asalkan JJ wakil rakyat Rompin!! Janganlah suruh-suruh JJ balik, kesian JJ ,dia sibuklah...naya dia ! Pembangkang tahu apa, buka kesian belas kat JJ ! Tahu nak menyusahkan JJ aje !! Hidup JJJJ !!

Amboi-amboi, sukalah tu, mesti banyak dan macam-macam kawan-kawan di Rompin dapat kerana JJ duta ke Amerika. Senanglah....bahagialah...kayalah....tak susahlah anak-anak nak sekolah kawan-kawan di Rompin kerana JJ duta, bukan duta ke Uganda tapi ke Amerika!

Kawan-kawan di Rompin memang bagus-bagus, cool aje kerana mereka jenis suka berjauhan dengan wakil rakyat. Setakat duduk di Kuala Lumpur buat apa? Kalau setakat duduk di Kuala Lumpur baik tak payah jadi wakil rakyat Rompin !

Tahniahlah kawan-kawan totok di Rompin kerana kawan-kawan semua hebat-hebat kerana berjaya menghantar wakil rakyat kawan-kawan duduk di Amerika! Wawasan anda sesungguhnya memang jauh.... sampai ke Amerika! Nampaknya anda tidak macam orang-orang di parlimen lain yang tiada wawasan !!!!! Huhuhu !!!

Pilihlah JJ lagi...pilih...pilih !!

1 comment:

Teluk Bakong said...

salam

pilih pilih jangan tak pilih