Followers

Friday, July 03, 2009

Biasiswa Nasional: Ramai anak Melayu bakal melopong ?

Sorry biasiswa nasional tidak akan dapat dirasai oleh anak-anak Melayu. Buat anak-anak Melayu hanya PTPTN. Setelah tamat belajar anak-anak Melayu akan terus terjajah menjadi si penghutang. Kesian mereka.

Itulah kesungguhan UMNO dalam menolong dan membela anak-anak Melayu dan anak-anak orang miskin. Biasiswa Nasional hanya untuk mereka yang cemerlang akademik yang lain sorry !

Jika mereka cemerlang sahsiah, cemerlang akhlaq, cemerlang budi bahasa, cemerlang kokurikulum tetapi tidak cemerlang akademik, mereka pun sorry ! Jangan harap biasiswa nasional untuk kamu ! Untuk kamu hanya pinjaman.... Pinjam dan mesti bayar. Kerja ? Kerja kamu cari sendiri bodoh ! Memang ramai anak-anak kita diperbodohkan.

Hebat sungguh pembelaan yang dikatakan satu-satunya parti politik Melayu itu terhadap orang-orang Melayu. Banyak manakah nanti, anak-anak Melayu terutama yang miskin akan dapat biasiswa nasional yang berdasarkan kepada meritokrasi itu. Kita saksikan nanti atau mereka hanya akan melopong dan terus menjadi penghutang PTPTN ?

No comments: