Followers

Monday, May 04, 2009

Dr Zambry kata Drs Khalil Idham Lim ADUN yang menjijikkkan ! Sampai gitu sekali...

Nampaknya marah sungguh Datuk Seri Dr Zambry MB kerajaan rampasan kuasa UMNO/BN kepada Drs Khalil Idham ADUN Titi Serong. Tergamak dikatakannya jijik, memualkan dan tidak mempunyai prinsip agama hanya kerana Drs Khalil Idham mendakwa Zambry dan BN telah membenarkan bangunan Dewan Undangan Negeri dimasuki oleh 'bomoh' untuk menjampi kerusi Speaker DUN dan mendesak Mufti Perak supaya mengeluarkan fatwa berhubung perkara berkenaan.


Nampaknya sensitif benar Dr Zambry pasal bomoh-bomoh ni. Pantang dia ! Kalau tidak...apalah yang nak dimarah-marahkan, benda tidak dibuat ! Agak-agaknya termakan bomoh ke Sivakumar tu ?


Sehari dua sebelum Pak Lah letak jawatan, pernah terdengar berita polis terjumpa macam kertas jampi bawah meja Pak Lah di Pejabat UMNO. Dr Zambry tak tahu agaknya. Kalau dia tahu pasti dia juga mual dengan orang yang meletakkan kertas tu kat bawah meja Pak Lah ! Pasti !


Laporan dari Malaysiakini:


Menteri besar Perak membuat laporan polis dan berniat mengambil tindakan undang-undang terhadap ADUN Titi Serong, Khalil Idham Lim yang didakwa membuat tuduhan melampau kepada beliau dan BN.

Datuk Seri Dr Zambry Abdul Kadir berkata tuduhan melampau dan keterlaluan itu turut disiarkan dalam laman blog milik Khalil Idham di idhamlim.blogspot.com, lapor Bernama.

"Ini sikap seorang ADUN yang menjijikkan, memualkan dan tidak mempunyai prinsip agama dengan membuat tuduhan keterlaluan dan melampau.

"Dia membuat tuduhan yang begitu terdesak. Kalau ia pun, ini bukan cara untuk bertindak mengikut suka hati dia. Ini satu tindakan keterlaluan.

"Saya membuat laporan polis dan telah berbincang dengan peguam saya untuk mengambil tindakan undang-undang," beliau dilaporkan berkata di kediamannya malam tadi.

Zambry mengulas entri bertajuk 'Kenyataan Media Adun Titi Serong' yang disiarkan di laman blog berkenaan.

Entri itu antara lain mendakwa Zambry dan BN telah membenarkan bangunan Dewan Undangan Negeri dimasuki oleh 'bomoh' untuk menjampi kerusi Speaker DUN dan mendesak Mufti Perak supaya mengeluarkan fatwa berhubung perkara berkenaan.

Menurut agensi berita itu lagi, Zambry berkata beliau telah membuat satu laporan polis berhubung perkara itu di balai polis Kampung Rapat, Ipoh.

Beliau menyifatkan tindakan itu berniat jahat dan cuba menanam serta mengapi-apikan kebencian rakyat terhadap beliau dan BN dalam keadaan di mana DUN akan bersidang Khamis ini.

"Penipuan ini tidak boleh dibiarkan. Saya telah banyak bersabar termasuk dengan ceramah-ceramah yang dijalankan mereka yang melemparkan fitnah dan tuduhan tidak berasas tetapi kenyataan media pagi tadi satu tindakan yang sangat tidak bertanggungjawab," katanya.

Beliau juga melahirkan rasa kesal terhadap ADUN tersebut yang turut mengheret Mufti Perak yang sebelum ini dihina oleh pembangkang dalam entri berkenaan.

"Saya tidak boleh bertolak ansur dan tindakan ini sangat tidak
bertanggungjawab kerana dia (Khalil Idham) juga merupakan seseorang yang memegang 'Yang Berhormat' ditambah lagi 'orang agama' yang sepatutnya tahu hukum-hakam agama," kata Zambry.

No comments: