Followers

Sunday, March 22, 2009

UMNO mulai hendak rebah

Perhimpunan Agung UMNO akan berlangsung. Pertandingan antara mereka juga akan berlangsung kecuali Ali Rustam monyok terpelesuk dicelah pemainan politik Najib dan Mahyuddin.

Tidak pasal-pasal orang lain yang buat rasuah, Ali yang kena hukum. Lembaga Disiplin kata Ali tidak terlibat cuma orang bawah dia sahaja yang melakukannya jadi Ali mesti dihukum. Kata LD UMNO Alilah yang bertanggungjawab. Apa punya undang-undang macam tu ?

Bagi umum pula alasan LD UMNO itu tidak munasabah. Orang bawahan Ali buat rasuah politik itu mestilah ada apa-apa kaitan dengan Ali. Ada pula tidak ada kaitan ! Najib lagilah menghina orang bawahan UMNO yang tidak pernah sedar sentiasa dihina oleh pemimpin mereka. Dalam berita TV 3 Najib kata lebih kurang, kadang-kadang kita pemimpin ini tidak buat pun tapi orang bawahan kita oleh kerana terlalu ghairah berpolitik telah melakukan ini semua. Padan muka ahli-ahli UMNO apabila pemimpin yang buat salah, orang bahawan juga yang dipersalahkan.

Khairy pula seperti cacing kepanasan sekarang. Sibuk buat laporan polis terhadap penulis buku politik Yahya Ismail, "Tuah & Sial Khairy". Khairy kata penulis buku itu memberitahu dia orang-orang UMNO sendiri merancang buku itu untuk memburuk dan memfitnah dia. Itulah Khairy berlagak cerdik tapi b.......h, bukan dia tak tahu yang UMNO tu memang macam tu sejak dari dulu lagi dah. Memburuk dan memfitnahkan orang sama ada betul atau tidak, memang kerja UMNO terutama semasa hendak berlaku pertandingan sesama sendiri.

Hari ini Ibrahim Ali dengan mentor dia Mahathir berusaha membantu Najib melalui Perkasanya. Menjerit mereka soal ketuanan Melayu. Hairan sungguh masih ada lagi orang-orang Melayu yang percayakan Mahathir dan Ibrahim katak ini pasal ketuanan Melayu ? Mereka ini sedang berusaha gigih memujuk orang Melayu di Bukit Gantang khususnya untuk mengundi calon UMNO. Jika calon UMNO menang kerana peranan mereka maka adalah harapanlah dibuat majlis besar-besaran kembalinya Mahathir dan Ibrahim katak dalam UMNO. Bijak...bijak !

Nampaknya pengaruh Mahathir kembali mencengkam UMNO dan selepas perhimpunan Agung UMNo nanti sudah pasti UMNO akan berpecah untuk akhirnya rebah. Tanda perpecahan sudah jelas dan tanda-tanda akan rebah mulai kelihatan. Kita tunggu !

1 comment:

Anonymous said...

RE: manafaatkan perhimpunan umno itu nanti untuk proses mengkapankannya.

hisamuddin di katakan akan menghulurkan keris tumpul bertatah berlian ala ala pendekar umno waktu pemilihan umno nanti. syok !

dulu orang dah kritik, tapi pendekar bacul umno ni tak ingat. mudah lupa dan hilang akal. masih ingat bagaimana dia di hentam oleh pemuda mca dan dia minta maaf. tu pasal kita panggil dia pendekar auwww auwww!

bukan ape .. ini lah kesempatan yang perlu di ambil sempena pilihanraya yang bakal di adakan sejurua selepas perhimpunan umno. cuma perlu peka akan kenyataan yang akan di keluarkan oleh umno ketika majlis tersebut. tentu ada yang terpacul keluar tentang perkauman.

.... ala .... biasak la.

mahathir dengar khabarnya akan di jemput hadir.

sejak akhir akhir ini, dia menceritakan tentang perjuangan bangsa, bangsa melayu dalam kecemasan dan macam macam lagi. dan yang cukup sensitif adalah kenyataannya tentang bangsa bukan melayu yang tidak berterima kaseh dengan bangsa melayu yang sanggup berkongsi negara.

benda benda macam ni biasa di dalam umno. cumanya kalau kenyataan umno tentang perkauman di tiup hebat dalam pesidangan kali ini, rasanya ramai pengundi di bukit selambau dan gantang yang berminat nak tau.

walaupun peratus pengundi bukan melayu sikit, sekurang kurangnya jumlah kecil itu akan menyokong pakatan rakyat. hindraf yang di khabarkan menentang pencalunan bukit selambau pun mungkin akan berpatah balik. heheh !

jadi jangan lepa kerana alpa umno akan merosakkan bn seluruhnya. nak bagi tau pemimpin umno, sikap perkauman mereka itu lah punca bn terkubur lepas ni. melayu dah lari, cina dah pesong dan india pun dah tak hairan dengan bn lagi...

tanya singh ... heheh .. singh pun dah lari sama.
umno hancur kerana umno syok sendiri.

manafaatkan perhimpunan umno itu nanti untuk proses mengkapankannya.

p/s
teringin nak tengok macamana umno sokong pemimpin yang lari dari menjawab soal altantuya .. dan juga bik mama. anggun ke kali ni? heheheh !

-rentakjari-