Followers

Thursday, February 05, 2009

Antara integriti dan mainan politik, siapa yang dipayungi-Malaysiakini

Menteri Besar Perak Datuk Seri Nizar berusaha menguruskan kerajaan Pakatan Rakyat dengan berintegriti. Dengan integriti tersebut selama 11 bulan memerintah rata-rata rakyat Perak begitu seronok dan teruja.


Pada hari ini Menteri Besar Perak dengan penuh integriti mempertahankan pula kerajaan Pakatan Rakyat dari tindakan spesis-spesis politik yang tidak bermaruah dan tidak berintegriti akibat dari mainan politik ADUN Bota, ADUN Behrang, ADUN Changkat Jering dan ADUN Jelapang. Empat orang ADUN yang paling tidak berguna dan tidak bermaruah di abad ini. Kepada apakah yang hendak di pegang dengan ADUN-ADUN yang serumpama ini. Apakah mereka ini boleh dijamin tidak akan mengulangi permainan yang mempermainkan demokrasi. Rakyat yang cerdik barangkali sudah serik untuk berYBkan spesis-spesis seumpama ini.


Najib yang rasanya ditegur oleh Tengku Razaliegh agar jangan sibuk bermain politik kerana ekonomi negara sedang tenat dan rakyat sedang susah dan tertekan, tersenyum lebar dengan sikap tidak bertanggungjawab dan tidak bermaruah untuk merampas kerajaan Perak secara sangat tidak berintegriti dan membiarkan rakyat terus terhimpit dengan tekanan ekonomi yang kritikal.


Sehingga waktu ini nampaknya belum ada keputusan yang jelas di Perak sama ada antara integriti dan mainan politik curang , siapakah yang akan dipayungi ? Semoga pihak yang sentiasa dianggap berintegriti oleh rakyat memayungi integriti !

No comments: