Followers

Saturday, January 31, 2009

Bolehkah Dato Seri Najib seperti Erdogen ? ....- Malaysia kini.

Dalam Forum Ekonomi di Davos, Erdogan dengan berani dan tegasnya mengecam secara keras rejim pengganas Israel yang telah membunuh beribu rakyat Palestin yang tidak berdosa. Erdogan mengecam secara berdepan sehingga terkejut beruk Presiden Israel laknatullah itu.

Bukan sahaja mengecam Presiden Israel , Erdogan juga mengecam sikap peserta yang hadir yang bertepuk tangan menyokong ucapan Simon Peres yang cuba merasionalkan serangan Israel ke atas Palestin. Erdogan juga membidas pengerusi sidang bahas yang berat sebelah yang memendekkan ucapannya. Lantas Erdogan bangkit keluar dari persidangan dan pulang ke tanah airnya Turki.

Apa yang berlaku di Davos itu menggambarkan Erdogen adalah seorang pemimpin dan negarawan Islam yang berintegriti dan tulin.

Persoalannya mampukah Datuk Seri Najib yang katanya bakal menjadi Perdana Menteri Malaysia nanti ( ? ) bersikap seperti Erdogen dalam hal-hal untuk mempertahankan umat Islam?

Rasanya, melihat kepada realiti yang ada hari ini, Datuk Seri Najib akan lebih teruk dari Pak lah dalam usaha untuk memartabatkan Islam. Di rumah sendiripun 'mungkin' tak boleh angkat kepala , inikan pula di persidangan-persidangan yang besar.

No comments: