Followers

Saturday, November 22, 2008

Perang Wanita UMNO sudah bermula

Shahrizat mendakwa dia dipaksa menerima Pelan peralihan kuasa. Dia ditanya secara spontan oleh Rafidah dihadapan lebih kurang 800 orang tetamu dalam satu majlis. Katanya bayangkan kalau dia menolak pelan tersebut dihadapan orang ramai dan Perdana Menteri. Dia sudah buat keputusan untuk mencabar Rafidah dan dia akan teruskan. Kenyataan Shahrizat ini dilaporkan oleh mStar Online.

Dalam Buletin TV3 sebentar tadi Rafidah dengan kehadiran para hulubalangnya telah melepaskan peluru pertama menghadapi tentangan Shahrizat. Katanya kalau dia menang dia akan menjadi Ketua Wanita selama sepenggal. Rafidah dalam sidang akhbar tersebut kelihatan begitu sinis terhadap Shahrizat dan bersiap sedia untuk 'berperang".

Konklusinya, Perang Wanita UMNO sudah bermula. Kita lihat siapa yang kenaaa !!!

Kepada seluruh Wanita UMNO, insaflah Pergerakan Wanita anda akan musnah walaupun siapa yang menang. Kalau Rafidah menang dia tetap tidak boleh menerima Kemilia. Kemilia akan dipinggirkan !

Kalau Shahrizat menang, akan wujud dua kumpulan yang seimbang dalam Wanita. Pasukan Shahrizat dan Pasukan Kemilia. Dua pasukan ini akan bertembung sepanjang tempoh penggal hadapan. Shahrizat sudah pasti tidak senang dengan Kemelia kerana dia terpaksa menentang Rafidah kerana sikap degil Kemilia.
Yang pasti, yang menang mendapat jawatan dan ganjaran. Penyokong akan mendapatlah seringgit dua atau mungkin terus melopong. Masalah wanita semakin bertimbun - wanita semakin ramai menjadi janda. Wanita semakin ramai menjadi bohsia, Wanita semakin ramai mendedah aurat. Wanita terus dilanda kemiskinan dan macam-macam lagi.
Wahai wanita UMNO tanyalah diri sendiri, masihkah lagi mahu menjadi alat kepada pemimpin yang sedang berperang sesama sendiri. Tanyakan untuk apa, untuk siapa mereka itu 'berperang' ?

No comments: