Followers

Wednesday, October 22, 2008

Sedarnya Datuk Seri Dr Rais tidak kemana...

Jom kita baca apa komen Datuk Seri Dr Rais Yatim tentang UMNO"

"Kata Datuk Seri Dr Rais Yatim."Saya kira mereka yang menyumbang (politik wang), kalau begini lebih baik Umno itu adakan sistem tender, siapa yang lebih tinggi dia jadi ketua. "Kalau begitu Umno ambil duitnya, siapa yang banyak duit buat bidaan, kan jadi bahan ketawa, tetapi hal macam ni kena dibincang," katanya seperti dilaporkan Bernama."Politik wang atau korupsi politik tidak selesai sebab ia sudah menjadi budaya di dalam Umno sekian lama. Cuma tak ramai yang mahu mengaku perkara ini berjalan. "

Kesian Dr Rais yang hanya memperolehi enam pencalonan daripada bahagian-bahagian setakat ini untuk bertanding jawatan Naib Presiden UMNO. Agaknya kalaulah Datuk Seri Dr Rais sudah dapat pencalonan yang mencukupi sekarang, keluarkah rungutan yang macam ini dari mulut Dr Rais ?

Umum sudah sedar lama yang UMNO ni bapak rasuahnya, Datuk Seri Dr Rais kena macam ni baru sedar ! Tapi tetap mahu berada di atas pentas UMNO yang boleh runtuh bila-bila masa itu. Susah juga menjadi orang seperti Dr Rais ni ! Biarkan....biarkan si luncai terjun dengan labu-labunya.

No comments: